Normes
Professional competency standards provide an overall framework for the entry-to-practice* for a profession. Each standard describes, in broad terms, the set of practices, experiences, and behaviours that an individual must be able to meet in order to register as a regulated profession within a profession, regardless of area of practice.
*Entry-to-practice is the educational and experience-related qualifications which are equivalent to the level of a new graduate of an accredited forestry program, required before a person can practice a profession.
The standards provide the framework for practice in Canada by:
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describing performance criteria for each profession,
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providing a framework for professional practice, and
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providing a foundation to all aspects of the regulation of the profession including registration, practice standards, and professional exams.
Bien que pleinement harmonisé, il existe un ensemble distinct de normes de certification et d'accréditation. Le premier s'applique aux candidats individuels à l'inscription et le second est utilisé pour évaluer les programmes postsecondaires à des fins d'agrément.
Chaque ensemble de normes comprend sept normes ou domaines. Chaque norme détaille les exigences et les éléments de compétence démontrables disposés selon une progression de compréhension pour la norme donnée.
Les compétences démontrables sont décrites et évaluées au niveau de compétence et d'expérience attendu d'un nouveau diplômé d'un programme forestier accrédité.
Normes universitaires utilisées pour effectuer des examens d'agrément des programmes forestiers postsecondaires canadiens
Ces normes ne sont pas encore mises en œuvre pour le Processus d'évaluation des titres de compétences (CAP). Les candidats potentiels au CAP doivent discuter des options de normes avec le registraire de l'association FPRC dans la juridiction dans laquelle vous souhaitez exercer.